26 de maig 2015

Chutney de ruibarbre i cirereta - Slow cooker

NO, si no teniu una olla de cocció lenta NO passa res!! La recepta també és per vosaltres!☺ 


I sé que parlàvem de pastissos però...

... el meu sogre m'ha portat ruibarbre i no podia pas deixar -lo fer malbé! Aquest any he decidit utilitzar-lo per fer-ne un Chutney però si us ve més de gust una cosa dolça, a aquí teniu un pastís 10!!

Ens agrada molt menjar a la terrassa! I som una mica com els cargols: així que surt el sol, nosaltres cap a fora!! S'ha d'aprofitar que NO en tenim massa! I clar, de seguida encenem el foc i com aquell que no vol la cosa ja tenim uns aperitius fets o unes "Bratwurst" i unes costelles de porc a la graella!  

I a la taula? Doncs una amanida, un xic de pa i Chutney!! Va genial per acompanyar formatges o per a fer petites tapes agre-dolces.




I per acompanyar la carn ja no diem!! En Reto no se'n veu mai tip!!☺


He de dir que és la primera vegada que el faig a casa i la recepta me l'he tret de la màniga☺ I ha sortit bé!! MOLT bé!! No serà pas la primera i la darrera vegada que m'hi poso així que... a deixar-ne cosntància!! 

Segur que us haureu adonat que al títol de la recepta he escrit "slow cooker". Sí, aquesta recepta l'he fet amb l'olla de cocció lenta. La tinc des del febrer i als que em seguiu al Facebook ja us la vaig recomanar. Jo n'estic encantada doncs em treu molta feina PERÒ NO és imprescindible per fer aquest Chutney!! De fet trigareu menys si feu servir el mètode tradicional només que n'heu d'estar pendent tota l'estona mentre que amb l'olla de cocció lenta, ens en podem desentendre tot aprofitant el temps per a fer altres coses☺

Ingredients

Us en sortiran uns 950 grams al final. Jo n'he omplert 4 pots de 240 ml cadascun. 
  • 700 grams de ruibarbre net, pelat i tallat a daus
  • 2 pomes dolces tallades a daus
  • 50 grams d'orellanes a daus - Si ho preferiu podeu utilitzar figues o dàtils
  • 3 cebes tendres o una ceba vermella a rodelles
  • 1 cirereta o bitxo tallat a rodelles
  • 1 branca de canyella
  • 1/2 beina de vainilla tallada a trossos 
  • 1 polsim de sal
  • 2 culleretes de gingebre fresc - ratllat
  • 200 grams de sucre
  • 70 grams de vinagre de poma


Procediment

Prepareu els pots que volgueu utilitzar tot rentant-los amb aigua ben calenta o fent-los bullir. Prepareu també tants cercles de paper de forn com pots tingueu (talleu rodones a la mida de la boca del pot i reserveu.

Amb l'olla de cocció lenta

Si l'olla escalfament previ, seguiu les instruccions del vostre manual.  
  • Poseu tots els ingredients fins el gingebre dins l'olla.
  • Seguidament hi evoqueu el sucre al damunt i ho regueu amb el vinagre.
  • Barregeu-ho tot amb una espàtula de goma i tapeu l'olla
  • Ara teniu 2 opcions de cocció:

        1. A velocitat alta durant 6-8 hores
        2. A velocitat baixa durant 10-12 hores

Mireu el que us convé més a vosaltres segons els vostres horaris. Jo l'he deixada a velocitat baixa durant tota la nit i aquest matí només l'he hagut d'envasar.


En qualsevol cas, obriu la tapa i remeneu un parell de vegades. No cal una regularitat concreta: quan us vagi bé! Jo l'he remenat 1 cop 1 hora després d'haver posat l'olla en funcionament, una segona vegada abans d'anar a dormir i la tercera i darrera vegada aquest matí just abans de tancar l'olla i envasar. 

Mètode de cocció tradicional 
  • Poseu un cassó al foc, a temperatura mitja, amb tots els ingredients fins al gingebre.
  • Seguidament hi evoqueu el sucre i el vinagre tot remenant bé.
  • Deixeu que arribi al punt d'ebullició sense deixar de vigilar-lo i remenant de tant en tant.
  • Així que el sucre s'hagi dissolt baixeu la temperatura, tapeu i deixeu que cogui fins que el ruibarbre estigui tou (uns 15-20 minuts)
  • Passat aquest temps destapeu el cassó, remeneu bé i continueu la cocció fins que l'aigua acumulada s'evapori i el Chutney espesseeixi (trigarà uns 5-10 minuts més). 
I ja està!! 

Independentment del mètode de cocció, un cop teniu el Chutney a punt ja podeu envasar-lo amb l'ajuda d'una cullera. El tapeu primer amb el paper sulfurat de manera que el paper toqui el Chutney i passats 5 minuts tapeu els pots amb les tapes corresponents. NO traieu el paper sulfurat!☺ El paper de forn quedarà enganxat al Chutney i evitarà no només aigua a la salsa degut a la condensació sinó que també evitarà que l'aire que queda entre la superfície de la salsa i la tapa pugui desenvolupar floridures. 

Si guardeu el Chutney en un lloc fresc, es conservarà sense problemes fins a 2 mesos. Un cop obert però, guardeu-lo a la nevera☺ 

A nosaltres ens ha agradat tant que fins i tot el mengem a cullerades! 


PER CERT!!! Si no trobeu ruibarbre, la mateixa recepta us pot anar bé per fer un Chutney de tomàquet, de mango, de pera, de pebrot o fins i tot de cireres!!! La única diferència serà el sucre... si veieu que la fruita o verdura que feu servir ja és dolça, agafeu només uns 175 grams de sucre.  A fer invents!!! 

Bona setmana!!

14 comentaris:

  1. És un chutney que m'agrada molt, a més dona molt joc a la cuina per pica picas interessants i differents!
    El slow cooker fa temps que me'l miro però ja no cap res més a la cuina!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  2. És un repte pendent, no n'he fet mai. Me l'apunto

    ResponElimina
  3. Que rico xddd, adoro los chutneys y este de ruibarbo tengo que probarlo, tengo congelado y me va a venir genial para esta receta!! Me llevo tu receta!!!
    Besotesss

    ResponElimina
  4. Uf, ja trigo a anar a buscar ruibarb perquè aquest chutnei fa molt bona pinta! Jo m'estic imaginant combinant-t'ho amb formatges, quina delícia!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Victor, tu on compres el ruibarbre perquè jo no en trobo mai! :-S

      Elimina
  5. Aquest any m'haig d'estrenar amb el ruibarbre!. L'he vist a varies parades eco i sempre he sentit parlar dels pastissets de ruibarbre a les pelis americanes, i tinc ganes de tastar-lo. M'apunto la recepta a veure si m'animo. Un petonet!

    ResponElimina
  6. Hola Dolors. No tengo la olla de cocción lenta pero sí la rápida. Ya veo que los tiempo de cocción son bastantes elevados, tu dejaste toda la noche. Si lo hago yo no pego ojo jj.
    Tampoco conozco el ruibarbo, si que he oído hablar de él y leído en alguna receta pero como te digo ni lo he visto ni sé a que sabe aunque por lo que deduzco me da la impresión que será un poco ácido no?
    De lo que no tengo duda es de que este chutney tiene que estar delicioso. Ver la foto y apetecer saborearlo es lo mismo.
    Un abrazo

    ResponElimina
  7. Jo tampoc he vist mai ruibarbre enlloc. A veure si en veig i tasto aquest chutney!!

    ResponElimina
  8. Crec que no he tastat mai chutney... ni de ruibarbe ni de res... Deu ser bo per acompanyar plats. I m'agradaria fer-ne. Hauré de buscar ruibarbe, que tot plegat, tan anglès, deu anar molt bé ;)
    Marta

    ResponElimina
  9. No he provat mai el chutney..... Aquest teu deu ser impressionant!! I fet amb olla de cocció lenta!!!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  10. Quina sort tenir un sogre que et porti ruibarbre... ja et vaig comentar que aquí la cosa està "fotuda"... provaré a demanar-ne a algun lloc de planter o jardineria i a veure si hi ha sort. El chutney es veu deliciós, i a més molt versàtil! un petó!

    ResponElimina
  11. Mai he provat a fer chutneys però aquest de ruibarbre m'ha acabat de convèncer! Quina pena però que aquí a la meva ciutat és impossible trobar-ne. :-(
    Ei! Però saps què? Sí que he trobat llavors de ruibarbre i amb sort l'any que ve ja tindré la meva primera collita.
    Mentrestant, provaré a fer el teu chutney amb les variacions que dius al final.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Un chutney muy bueno y a coccion lenta mucho mejor, ademas combina muy bien como bien dices.
    Bss

    ResponElimina
  13. Molt bo, de ben segur.
    Jo porvaré de fer el de pebrot, que m'agrada molt.
    Una abraçada

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...